SAKNADEN ÄR STOR



Idag är en sådan dag som jag saknar min Stump extra mycket. Är nära till tårar. Varför försvann du från oss? Vi älskade ju dig! Vissa dagar är jobbigare än andra. Du var min första egna hund. Och jag kommer alltid att älska dig lite extra mycket. Även om du var en envis blandis som inte ville lära dig någonting när vi gick på valpkurs. Grannen hade en hund som var lika gammal. En labrador dock. Och hon lärde ju sig så snabbt. Men du Stumpen, inte ens med köttbullar ville du visa vad du kunde inför de andra hundarna. Men Du kunde lite roliga trix som du och jag övat in. Tex. Give me ten, give me five, stå, fånga, sitt men varje gång man sa till dig att ligga skällde du på oss. ;) Jag har nu din urna hemma. Sen har en fin plats vid tvn. Längtar så tills vi skall begrava dig på djurkyrkogården som ligger i anslutnings till kyrkogården där mormor och morfar ligger. Jag kommer se till att det är den finaste platsen av allihopa! Det lovar jag dig min älskade Stump. Jag älskar och saknar dig ofantligt mycket Stumpen! Men jag vet att du leker där uppe och äta köttbulalr till en förbarmelse! För det älskade du! Lever på känslan av att klappa dig en sista gång. Farvälet jag gav dig! Jag vet att du väntade på mig innan du försvann från oss. Men nu har du frid. Ingen jobbig klåda som du alltid får på sommaren. Nu slipper du det. Tack för de åren du gav oss. De 6 åren av glädje. Skall tänka lite extra på dig den 7 april då du skulle fyllt 7. Vi alla saknar dig. Puss&Kram på dig min älskade hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0